Thursday, May 13, 2010

bomber hit och bomber dit

Nämen! Det här börjar ju faktist bli lite obehagligt. Är vi i staden verkligen i fara, eller har alla bara blivit paranoida?! Om det ska fortsätta såhär så är det nästan lite skönt att jag åker ifrån New York på tisdag. Inte för att jag tror att det faktist kommer hända någonting - men när polisen spärrar av ett torg som ligger bara ett par gator från där man bor så är det ju inte särskilt kul. Det får en i allafall att tänka på hur sjukt utsatt man är som bor i en så väldigt tätbefolkad stad. Om någon verkligen lyckades spränga en bomb på Manhattan skulle ju konsekvenserna vara förskräckliga.

Nog om det, jag skulle inte byta ut min lilla lägenhet mot ett helt slott någon annanstans! Eller, det kanske jag skulle... poängen är i allafall att jag älskar det här. Jag tänkte visa er en liten bild på mitt kök, för det är det bästa rummet av de tre rum vi har, och mitt sovrum är inte färdigfixat än.

Photobucket
Härligt eller hur?! Här bor jag, Charlotte, och vår lilla söta dionaea muscipula, som just nu har fått sällskap av en lavendel och en pepparmynta.

No comments:

Post a Comment