Thursday, May 13, 2010

Hello!

Oj oj oj, Anna ska börja blogga igen! Förhoppningsvis går det bättre än sist.
Välkommna hit i allafall, och tack för att ni tittat in.
Jag kan väl börja med att berätta lite om migsjälv - men det blir kort, för sådana här inlägg är väl inte särskilt roliga, och jag har annat att prata om.

Jag heter Anna, är tjugo år och kommer ifrån Norrköping. För tillfället bor och pluggar jag på Manhattan, på Eugene Lang the New School for Liberal Arts, inriktning kultur och media. Vad det ska bli av det återstår att se! Jag har precis flyttat ut ur studentboende till en underbar liten tvåa, tillsammans med min rumskompis Charlotte, i det område jag gillar bäst av alla - East Village. Min familj bor i Kalifornien, utom min bror som flyttat tillbaka till Sverige. Jag har två yngre bröder, och en mamma och en pappa såklart! Jag har spenderat mer än halva min livstid utomlands, vi har flyttat fram och tillbaka från Kalifornien, London, Norrköping - och nu är jag i New York.

Jag gillar egentligen inte att skriva listor över saker jag gillar eller ogillar, för det blir ju mest bara en massa materialistiska saker och ilandsproblem. Inte för att jag bara har ilandsproblem eller så, utan för att det ofta känns lite för personligt att skriva ner de riktigt hemska sakerna i bloggen. Och alla förstår väl att det man egentligen gillar mest är familjen och vännerna. Men för att ni ska få en liten snabbtitt på vad jag är för person, kan jag meddela att jag gillar mat, museum, böcker, parker, filmer, kläder och mysiga barer. Jag gillar inte negativitet, och världen är så full utav det, så vi skippar en ogillalista!

Det här är egentligen en ganska dålig tid att skapa en blogg om mitt liv, för på tisdag börjar mitt sommarlov och då lämnar jag New York! Men nåväl, får man en inspirationskick så får man.

Tack och hej, hoppas ni kommer trivas!

1 comment:

  1. Jag trivs redan :)
    Vart tar du vägen på tisdag då? När kommer du till sverige? :D Jag saknar dig! PUSS <3

    ReplyDelete